Skip to main content

PHRASES IN THE GITA - 121


PHRASES IN THE GITA - 121


रामः शस्त्र भृतामहम्  ...  (अध्याय १० - श्लोक ३१)
ராமஹ ஶஸ்த்ர ப்ருதாமஹம்  ...  (அத்யாயம் 10 - ஶ்லோகம் 31)
Ramah ShastraBhrutaamaham  ... (Chapter 10 - Shlokam 31)

Meaning :  I am Ram , among those armed  ...

Among the armed , I am Rama ..  Yes .  Ram , not just Ram , Armed Kodanda Ram ..  Ram is ever Kodanda Ram and never just Ram ... But Ram is Peaceful .  Ram is full of Love .  Ram is compassionate ...  Yes .  Undoubtedly He is .. and hence weapons suit Him the most ..  Education in the hands of the Humble ...  Money in the hands of the Service minded ...  Position and power in the hands of one without arrogance ..  Weapons in the hands of compassionate .. suit the most .

No weapons , no Armies , no wars ... There is heavy propaganda ..  There are world agencies to curb and discourage smaller countries from acquiring weapons ..  Look at the one involved in this propaganda ..  The one who threw atom bombs on two towns of Japan , killing lakhs ..  The one who sent army to Vietnam , Iraq etc . only to sustain his hegemony , occupied these coutries for years , killed thousands and exploited resources ...  the one who instigated political murders in many countries ..  the one who Natural resources of less powerful Nations to advantage the economics of his own country ..  the one who produces various types of weapons and sells to terrorist countries and terrorist organizations world over ..  the one who send men and money in the guise of Church to convert and encourage armed separatist activities of the converts ..  The Amerikan says ..  no arms .. 

Arms and weapons all over the body of the Amerikan who has no enemy within a range of 2,000 KMs .. Arms and weapons on the body of a Bharateeya who has enemies in all directions around him ..  Where do the wepons fit ??  Weapons in the hands of a Pkistani , who has been breathing , talking and organizing only terror since the day he was born (15th August 1947) ..  Weapons in the hands of Bharateeya who has not militarily attacked , subjugated and exploited any land in the last 10,000 years of known history .. Whom do the weapons suit ?

In our own country , under the influence of Buddha Religion and Gandhi , there are people who talk these words .  "Bharat should not invole in Arms purchase , missile research , weapon production" .  Gandhi himself said this .  "We should not have an army" .  This is a dangerous and absurd idea n present circumstance .  The prime duty of a state is to ensure secure and peaceful life of the population .  Any effort in this pursuit is welcome .  Any person , agency or movement which works against this must be crushed and decimated .

Among those armed , I am Ram , says Shri Krishna .  Shri Krishna does not express any hesitation or doubt about weapons .  He had already said , "Aayudhaanaam Aham Vajram" .  Among the weapons , I am the Vajra , the deadly wepon in the hands of Indra ..  Here He says that , "Among the Armed men I am Rama" ...

Comments

Popular posts from this blog

ஜ, ஷ, ஸ, ஹ, க்ஷ, ஸ்ரீ ....

ॐ ஜ , ஷ , ஸ , ஹ , ஶ , க்ஷ , ஸ்ரீ என்ற எழுத்துக்களை வடமொழி எழுத்துக்கள் என்கிறான் ஒருவன். ஸம்ஸ்க்ருத எழுத்து என்கிறான் ஒருவன் . மூடர்கள் .  அறியாமையில் பேசுகின்றனர் . தவறான நோக்கத்துடன், நம்முள் பேதத்தை ஏற்படுத்திட எவனோ புதைத்துச் சென்ற விஷத்தை , அது விஷம் என்று கூட அறியாமல் பேசுகின்றனர் . வட என்பது திஶை . திஶைக்கு மொழி கிடையாது . (இசைக்கும் மொழி கிடையாது . கவிதைக்குதான் மொழி . தமிழிசை மன்றம் என்பதெல்லாம் அபத்தம் .) தமிழகத்திற்கு வடக்கில் பாரத தேஶத்தின் அத்தனை ப்ராந்தங்களும் (கேரளம் தவிர்த்து) உள்ளன . தெலுங்கு , மராடீ , போஜ்புரி , குஜராதீ ... அனைத்து மொழிகளும் வட திஶையில் பேசப்படும் மொழிகள் .  இவை எல்லாம் வடமொழிகள் . (கன்யாகுமரி ஆளுக்கு சென்னை பாஷை கூட வடமொழிதான்) . இந்த எல்லா மொழிகளிலும் இந்த ஶப்தங்களுக்கு எழுத்துக்கள் உண்டு .   தெலுங்கில் జ  , స  , హ .. . என்றும் ,   கன்னடத்தில்   ಜ , ಸ , ಹ , ಕ್ಷ .. என்றும் , மராடீயில் . ज , स , ह , श , क्ष,.. என்றும் குஜராதியில்     જ , સ , હા , ક્ષ  , என்றும் ,   ப...

கீதையில் சில சொற்றொடர்கள் - 31

ॐ கீதையில் சில சொற்றொடர்கள் - 31 चातुर्वर्ण्यं मया सृष्टं गुण कर्म विभागशः  ... (अध्याय ४ - श्लोक १३) சாதுர்வர்ண்யம் மயா ஸ்ருஷ்டம் குண கர்ம விபாகஶஹ்  ...  (அத்யாயம் 4 - ஶ்லோகம் 13) Chatur VarNyam Mayaa Srushtam GuNa Karma Vibhaagashah ... (Chapter 4 - Shlokam 13) அர்தம் :   சாதுர் வர்ண்யம் மயா ஸ்ருஷ்டம்... குண கர்ம விபாகஶ :   குணம் மற்றும் கர்மங்களின் அடிப்படையில் நான்கு வர்ணங்கள் என்னலே படைக்கப் பட்டது. சாதுர் வர்ண்யம் மயா ஸ்ருஷ்டம்... குண கர்ம விபாகஶ :  சதுர் வர்ணங்களை, நான்கு வர்ணங்களை நான்தான் ஸ்ருஷ்டித்தேன், என்கிறார் ஸ்ரீ க்ருஷ்ணன்.  இதில் என்ன ஆஶ்சர்யம் ??  ப்ரக்ருதியில் உள்ள அனைத்துமே அவர் படைத்தவை என்னும்போது, சதுர் வர்ணங்களையும் அவர்தானே படைத்திருக்க வேண்டும் ??  கீதையின் இந்த வாக்யம் நாஸ்திகவாதிகள், கம்யூனிஸ்ட்கள், கடவுள் மறுப்பு இயக்கத்தினர் என்று கடவுளை ஏற்காதவர்களையும் நெளிய வைக்கிறது.  கடவுளே படைத்திருக்கிறார் என்றால் அதை அழித்தொழிக்க முடியாது என்று கருதுகிறார்களா ??  இவர்கள் அனைவரும் ஜாதி அம...

Chapter X (19 - 42)

\ श्री भगवानुवाच - हन्त ते कथष्यामि दिव्या ह्यात्मविभूतय : । प्राधान्यत : कुरुश्रेष्ठ नास्त्यन्तो विस्तरस्य मे ॥ १९ ॥ Shri Bhagawan said:   I shall speak to Thee now, Oh best of the Kurus! of My Divine attributes, according to their prominence;   there is no end to the particulars of My manifestation. (X - 19) Arjuna asks for a detailed and complete elaboration on His manifestations.   Shri Krishna replies He will be brief in description.   Why?   ‘My manifestations are infinite’, says Shri Krishna.   Shri Krishna is in human form.   The Infinite Paramaatman has bound Himself in a finite Form.   A finite can not fully describe an Infinite.   The same Shri Krishna in the next chapter says, “See My Infinite Forms.   See as much as you wish”, when Arjuna expresses his desire to see His one Form.   Brief in words and Elaborate in Form.;. The discussion in the last shlokam continues here.   The listener’...